El Laboratori del Foc participa en la 72a Jornada Tècnica sobre protecció passiva contra incendis i el seu manteniment

11/10/2024

L'Associació de Gestors de Manteniment (AGEM) va reunir a l'Escola la tarda del passat 10 d'octubre a professionals de la gestió del manteniment per debatre sobre els reptes que troben en el manteniment de les proteccions passives contra incendis als edificis que gestionen. El Laboratori del Foc de l'EPSEB va participar-hi.

La tarda del dijous 10 d'octubre, AGEM va reunir els seus associats a la sala de Graus de l'EPSEB per parlar sobre la protecció passiva contra incendis i el seu manteniment. La jornada tècnica va comptar amb la participació de les professores de l'Escola Laia Haurie, Ana Maria Lacasta i Alina Avellaneda que al Laboratori del Foc van mostrar alguns assajos de reacció al foc de materials a escala de laboratori i exemples de simulació de propagació d'incendis i d'evacuació d'edificis. També van participar en la jornada:

• Carles Noguera, Sotsinspector del cos de Bombers de Barcelona i Cap de l'Àrea de Prevenció de la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments, que va parlar sobre la importància en la sectorització.
  • Mariano de Leonardo, CEO de Kosmos Group i President del Clúster de Seguretat Contra Incendis, que va presentar la Guia de manteniment dels sistemes de protecció passiva contra incendis.
  • Jose M. Blanco, Cap d'Unitat d'Infraestructures i Manteniment de l'Hospital Germans Trias i Pujol, que van exposar les afectacions de l'incendi que van patir a l'Hospital l'any 2007.